sobota, 13 czerwca 2015

Ile kosztuje remont silnika


Dla tych, którzy nie mają ochoty czytać dalej odpowiem krótko: od 50 zł do kilku tysięcy. Na to często pojawiające się w internecie pytanie, ile kosztuje generalny remont silnika w Maluchu 126p jest tyle samo odpowiedzi ile definicji określenia remont generalny. Dla jednych to wymiana wszystkich uszczelnień i już sam fakt, że wszystkich pozwala na użycie określenia generalny. Dla innych to wymiana uszczelnień i rozrządu a dla mnie na chwilę obecną (maj 2015) to jeszcze grubsza robota.

Wymieniam wszystkie uszczelnienia, tłoki, cylindry, pierścienie, sworznie korbowodowe, tuleje korbowodowe, zawory, prowadnice zaworowe, wyrównuje głowicę. Niedawno skończyłem też przegląd skrzyni biegów oraz wymianę półosi. Wymieniłem rozrząd i wentylator chłodzenia na aluminiowy. 

Poniżej postaram się wymienić i podsumować koszty wszystkich części oraz kosztów usług których sam nie mam możliwości wykonać takich jak planowanie głowicy, wymiana tulejek korbowodowych czy prowadnic zaworowych. 

Zestaw naprawczy silnika 350 zł.  Zawierający tłoki, cylindry, zestaw pierścieni i sworznie korbowodowe. W sklepach takie zestawy są już niedostępne, ten kupiłem z ogłoszenia, z wyprzedaży zapasów po dziadku. Kliknij i sprawdź dostępność na allegro, olx.
Rozrząd 60 zł. Najlepiej marki OMC Made in Italy, koniecznie z ząbkami. Do kupienia w sklepach stacjonarnych od ręki lub na zamówienie. Kliknij i sprawdź dostępność na allegroolx.
Wentylator chłodzenia 120 zł. Monolityczny odlew aluminiowy. Daje nadzieję na dłuższe niż w przypadku standardowych wentylatorów użytkowanie. Niedostępny w sklepach, czasem pojawia się na allegro. Szukajcie w google.
Indywidualnie dorabiane podkładki wentylatora 150 zł. Tyle mnie kosztowały dwie podkładki. Cena obejmuje koszt podkładek odraz dwukrotnej jazdy zawieźć i odebrać.
Panewki korbowodowe 45 zł. Dostępne bez problemu w wersji nominalnej w sklepie stacjonarnym i w internecie.
Tuleje korbowodowe 50 zł. Dostępne w internecie, sklepy stacjonarne nie mają i nie oferują sprowadzenia. Koszt samych tulejek 4 zł/szt. Do tego dochodzi koszt wymiany (w warunkach domowych raczej tego nie ogarniesz, potrzebna prasa i rozwiertak) zależny od wykonawcy. Mi udało się znaleźć warsztat który wymieni je w cenie 10 zł/szt. Do tego koszty przesyłki, dowozu do warsztatu i odbioru gotowych korbowodów łącznie około 50 zł.
Planowanie głowicy 50 zł. Popytaj a znajdziesz odpowiedni warsztat w swojej okolicy. Ja zleciłem wyrównanie tylko o tyle ile to konieczne dla zlikwidowania odgnieceń od uszczelki.
Zawory 80 zł. Sklepy twierdzą, że niedostępne. W internecie można kupić w cenach od 15 do 25 zł za sztukę.
Prowadnice zaworowe 150 zł. Dostępne w sklepach internetowych, na przykład tutaj w cenie około 5 zł za sztukę. Dodatkowo należy uwzględnić koszt przesyłki oraz dowozu i odbioru z zakładu, który podejmie się ich wymiany. Ja pytałem w dwóch, koszt samej wymiany wszystkich 4 prowadnic wraz z docieraniem zaworów to około 100 zł.
Pasek klinowy 15 zł. Dostępny bez problemu w sklepach i sprzedaży internetowej. Koszt od 5 do 15 zł.
Komplet uszczelek silnika 40 zł. Najlepiej zamówić je bezpośrednio u producenta. Błyskawiczna dostawa i najlepsza cena bez pośredników. Podana cena uwzględnia koszty przesyłki.
Uszczelniacze wału 20 zł. Dostępne w sklepach i internecie.
Sprzęgło z dociskiem 140 zł. Dostępne w internecie i dobrych sklepach. Ceny wahają się od 100 do 150 zł + koszty przesyłki.
Świece zapłonowe 15 zł. Cena za komplet 2 szt. (Iskra).
Przewody zapłonowe 30 zł. Cena za komplet 2 szt.
Olej silnikowy 50 zł. Lotos, okolo 15-20 zł za litr.

RAZEM 1365 zł

Podana kwota to tylko koszt części zamiennych i ich dostawy. Nie uwzględnia kosztów robocizny. Czas robocizny w przypadku braku komplikacji to około 3 dni. W praktyce jest znacznie dłużej, ponieważ dopiero podczas pracy z silnikiem okazuje się co trzeba kupić. Należy uwzględnić czas oczekiwania na dostawę poszczególnych części i usługi planowania głowicy czy wymiany tulejek. Po uwzględnieniu powyższych, remont może potrwać około miesiąca.

Jest to kwota przykładowa, wyliczona na przykładzie niedomagań mojego silnika czyli słabego sprężania (8) i dużego zużycia oleju oraz gubienia go górą. Koszty remontu silnika mogą być różne w zależności od niedomagań. Zawsze wart




39 komentarzy:

  1. Osobom, które mają samochód ten wpis na pewno się przyda. My póki co korzystamy z transportu publicznego.

    OdpowiedzUsuń
  2. I to jest zaleta starszych aut, wydajesz 1365zł i masz kompletny remont silnika z głowy, w przypadku niektórych aut z lat 2005+ za taką kwotę niewiele byśmy zdziałali.

    OdpowiedzUsuń
  3. A tak z ciekawości zapytam, bo nie powiem patent z wymienieniem simmeringu na mniejszy mi się spodobał i sam zamierzam go zastosować. Ale teraz czytam, że i tak planujesz wymianę półosi, Why ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo ciaśniejszego simeringa i tak po czasie zaczęło coś przepuszczać. Musiałbym założyć jeszcze ciaśniejszy, a skoro i tak wyciągałem piecyk na stół, wymiana półosi to nie problem.

      Usuń
  4. Jestem na etapie kupna nowego samochodu, nowego w sensie "kolejnego". Oczywiście chodzi tu o używany model. Twój wpis dał mi dużo do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy bym inwestował w remont silnika w maluszku. Chyba bym troszkę dołożył już i zdecydował się na zakup innego wozu. Trudna sprawa :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zakup silnika niekiedy może przewyższać wartość samochodu. U siebie na stronie piszemy o NaprawSilnik.pl pisałem o regeneracji silnika. Koszty wahają się w zależności od modelu samochodu jednak można mocno ograniczyć koszty. Oczywiście są sytuację gdzie silnika nie odratujesz. W twoim przypadku autorze, to opłacało się robić ten silnik? Za tą cenę kupiłbyś już "nowego" (oczywiście używanego) 126p.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,ze opłacało bo mam pewność ze silnik jest zlozony idealnie. A kupujac drugiego nie wiesz co kupisz.

      Usuń
    2. Oczywiście,ze opłacało bo mam pewność ze silnik jest zlozony idealnie. A kupujac drugiego nie wiesz co kupisz.

      Usuń
  7. Przy remoncie silnika przy jakimkolwiek aut, bardzo ważne jest opinie o serwisie, gdyż taki zabieg jest niezwykle trudny i nieliczne warsztaty potrafią zrobić to poprawnie. Dlatego sprawdź każdy serwis do którego będziesz chciał się wybrać na taką renowację

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam :) bardzo fajny i pomocny blog !!!
    Wybieram się w tym roku moim maluszkiem rocznik 1986 na objazdowe po Bałkanach ok 4500 km i szukam kogoś kto przygotowały mi silnik i skrzynię do takiej wyprawy
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeżeli chodzi o uszczelnienie silnika, to w moim samochodzie używam trwałych uszczelek olejoodpornych Viton https://powerrubber.com/kat/oringi-gumowe/oringi-viton/. Takie uszczelki charakteryzują się dużą tolerancją dla wszelkiego rodzaju olejów, smarów silnikowych, czy płynów hydraulicznych. To wszystko sprawia, że te wyroby stanowią doskonałą ochronę dla poszczególnych elementów silnikowych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacyjne samochodzy i to już od wielu lat. Sam mam jednego maluszka i jak go kupiłem, też było z nim mnóstwo pracy. Wymieniałem silnik, skrzynię biegów i kanapy. Udało mi się dostać szybką pożyczkę na https://taktofinanse.pl/Internetowa-pozyczka-gotowkowa-juz-od-18-lat-Sprawdz-kalkulator-online i naprawy zajęły niecałe dwa miesiące. Teraz już śmigam maluszkiem po Wrocławiu i zastanawiam się czy nie przerobić go na kabrio :D

    OdpowiedzUsuń
  12. W nowych samochodach remont silnika to dramat finansowy, a tu... 1365 zł i mamy wszystkie potrzebne części.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tego co widzę to zainteresowanie tym blogiem jest bardzo duże.

    OdpowiedzUsuń
  14. W sumie ja się na sprawach mechanicznych w samochodach nie znam i bardziej interesują mnie również ubezpieczenia. Jestem zdania, że każdy kierowca powinien przeczytać wpis https://kioskpolis.pl/przepisanie-ubezpieczenia-krok-po-kroku/#kotwica3 gdzie fajnie opisano to jak można przepisać ubezpieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam nadzieję, że nie będę tego musiała robić w moim aucie, ale jak widzę ostatnio zaczyna mnie zawodzić nawet na drodze. Najbardziej cieszę się z tego, że dzięki pomocy drogowej https://glinski-hol.pl/ bez problemu dotarłam do mechanika.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo pomocne informacje. Remont silnika zazwyczaj bywa kosztowny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam nadzieję, że nigdy mnie to nie spotka i w sumie oprócz jakiś małych awarii na ten moment moje auto jest ok. W sumie jeszcze ostatnio pomoc drogowa https://pomocdrogowa.kolobrzeg.pl/ pomagała mi dostać się do serwisu, gdyż moje auto nie chciało się uruchomić.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ogólnie ja pamiętam jak te auta jeździły po drogach ale nigdy nie miałem okazji takiego pojazdu mieć. Za to mogę od razu polecić doskonałą pomoc drogową https://kuta-autoserwis.pl/ która w przypadku awarii pojazdu na pewno chętnie nam pomoże.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne przygotowane zestawienie kosztów

    OdpowiedzUsuń
  20. W sumie ja jeszcze takiej naprawy u siebie w aucie nie przeprowadzałam i zakładam, ze od tego nie dojdzie. W każdym razie mogę każdemu polecić świetną pomoc drogową https://autokorbas.pl/ i taki numer kontaktowy na pewno warto jest mieć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajnie, że tak dokładnie to wszystko opisałeś!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawe spostrzeżenia

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy wpis. Wszystkie informacje bardzo przydatne

    OdpowiedzUsuń
  24. Mnie się teraz peugot mój kochany rozsypał i remont silnika - 10k! Ale się nie poddam i zrobię ten remont! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. 10 k to bym nie zapłacił :D moje auto tyle kosztowało haha

    OdpowiedzUsuń
  26. Czuję się wskrzeszony jako mechanik samochodowy po przeczytaniu tego posta! Gotowi na dyskusję o naprawach samochodowych?

    OdpowiedzUsuń
  27. Aż jestem zdziwiony, że aż tak tanio. A w nowym aucie zapłacisz 10 razy tyle!

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeszcze dużo zależy od lokalizacji warsztatu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawy temat, zgodzę się z Markiem. U nas taniej niż w Warszawie czy Łodzi.

    OdpowiedzUsuń
  30. Pamiętam jak za dzieciaka ojciec miał malucha. Dobrze, że mało aut było na drogach!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja na przykład miałem trochę wolnego czasu i dowiedziałem się o maglownice Szczecin . Naprawdę warto skorzystać z tej oferty.

    OdpowiedzUsuń
  32. Co powiecie na przykład na takie rozwiązanie jak serwis Mitsubishi w Lublinie: https://technotop.pl/mitsubishi/serwis-mitsubishi/ ? Moim zdaniem warto zainteresować się ofertą tego serwisu samochodowego. Wiele osób decyduje się właśnie na taki wybór.

    OdpowiedzUsuń