wtorek, 14 kwietnia 2015

Jaki rozrząd do Malucha?

Jeśli poszukujecie odpowiedzi na to pytanie, udzielę jej bardzo szybko. Polecam rozrząd marki OMC. Nie polecam Rometów (co nie znaczy, że wszystkie są złe) i innych okazyjnych rozwiązań gdyż czasem po 100 km okazuje się, że "nowy" łańcuch został tylko wygotowany w graficie. 

Niedawno przyszedł czas zmiany rozrządu. Było z tym trochę akcji. Postanowiłem zebrać najważniejsze doświadczenia związane z wyborem, zakupem i montażem tego ważnego elementu.

W tym samym co najczęściej sklepie motoryzacyjnym (Jelenia Góra - Cieplice) kupiłem zestaw Kaz-Romet. Byłem zdziwiony, że łańcuszek nie ma ząbków, ale postanowiłem nie wnikać gdy sprzedawca wytłumaczył, że takich z ząbkami już nie robią. Zestaw kosztował 83 zł i wyglądał tak:



Jakie było moje zdziwienie, kiedy po zdjęciu starego, nieco luźnego już rozrządu nowy okazał się jeszcze bardziej luźny. Bez problemu dotykał pobliskiej śruby - niezbyt dokładnie, ale jednak widać to na poniższym zdjeciu:



Pomyślałem, że może coś zrobiłem źle, bo nowy łańcuch nie może być aż tak luźny. Ale przecież nie da się go założyć źle, nie ma tutaj innej możliwości montażu ani nie ma żadnych napinaczy które mógłbym źle ustawić. Zapakowałem i odwiozłem do sklepu gdzie usłyszałem, że to nie możliwe ale w ramach rekompensaty dostałem nowy.

Drugi identycznie wyglądający zestaw Kaz-Romet nie miał już tej wady. Łańcuch był napięty idealnie, tak mocno że nie było możliwości odkształcenia. Właśnie tak powinno być. Dokręciłem go na cacy, zaklepałem blaszki zabezpieczające i już chciałem zakładać pokrywę gdy dostrzegłem kolejną, tym razem inną wadę:


Takiego rozrządu również nie mogłem pozostawić na miejscu. Zdjąłem, zapakowałem i odwiozłem do sklepu który tym razem już nie wymienił na nowy. Oba wadliwe zestawy zostały odesłane przez sklep do producenta celem reklamacji i już drugi miesiąc jak nie ma żadnych wieści.


Po konsultacjach z chłopakami z Fan Clubu 126p, postanowiłem zakupić Zestaw OMC. Zestaw ten jest podobno wyprodukowany we Włoszech, a przynajmniej tak głosi powtórzony około 50 razy na opakowaniu napis "Made in Italy". Oczywiście sklep o takim zestawie nie słyszał ani nie ma możliwości sprowadzenia go, dlatego kupiłem za pośrednictwem Allegro. Kosztował jak dobrze pamiętam 50-kilka złotych, z przesyłką 60-coś.





























Już po rozpakowaniu elementy tego zestawu wyglądały inaczej - mam wrażenie ze solidniej - niż produkty Kaz-Romet. Łańcuch ma ząbki, listki - obojętnie jak je zwał - czyli to co służy do robienia mgły olejowej pod pokrywą rozrządu. Mądrzejszy o poprzednie doświadczenia obejrzałem wszystko bardzo dokładnie po czym zamontowałem. Pasował idealnie i był prawidłowo napięty. Do tej chwili przejechał ponad 2 tyś km i jeszcze go nie słychać. Tak wyglądał na chwile przed założeniem pokrywy:



Jak dowiedziałem się od pana, który przez wiele lat prowadził warsztat  i sklep motoryzacyjny w Lubinie, rozrządy sprzedawane obecnie pod marką Romet nie są już polskiej produkcji. Są importowane, prawdopodobnie z Chin a w Polsce jedynie pakowane. Nie wiem ile w tym prawdy, ale sądząc po jakości tych produktów jest spora szansa, że to prawda.








12 komentarzy:

  1. Cały romet to teraz Chińskie badziewie..

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego ja w przypadku rozrządu wolę nie kombinować i udać się do serwisu

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy zna ktoś wymiary tego łańcucha?

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba w kraju już nie kupi dobrego rozrządu do "malucha".Najlepsze były kiedyś w pewex-ie austryjackie.Może być też wytarte gniazdo w bloku pod wałek rozrządu.Dziś produkt w opakowaniu jest inny niż sugeruje opakowanie.Ten przekręt robią inni i na to nie ma rady.PIH tego nie kontroluje.Tak jest obecnie z wszystkimi częściami zamiennymi.W sklepach nie uznają że towar jest nie zgodny z umową-powołują się na współprace producentów.Zrobił się w tym temacie SYF!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie ja to jestem zdania, że takie kwestie rozwiązuje się u mechanika i właśnie dlatego moim zdaniem warto to robić w sprawdzonych miejscach. Mnie niedawno do serwisu zawiozła pomoc drogowa https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ i teraz już wiem, że był to bardzo mądry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesli interesuje was marka BMW to myslę, że ten artykuł https://rajdkolobrzeski.pl/osiagi-nowego-bmw-x6-sa-znane-przeczytajcie-nasz-raport/ może was zainteresować. Najnowsze BMW X6 ma niesamowite osiągi i myślę, że stanie się hitem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesujący wpis. Pomocne informacje

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy zastanawiałeś się kiedyś, co się dzieje z twoim samochodem, gdy już nie jest w stanie jeździć? Właśnie wtedy wchodzą w grę stacje demontażu pojazdów, takie jak https://zlomujemy24h.pl/. One dbają o to, aby twój stary samochód został odpowiednio zutylizowany.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bez względu na to, czy jesteś w trasie, czy po prostu wracasz do domu po pracy, awaria samochodu może zdarzyć się w najmniej oczekiwanym momencie. W takich sytuacjach warto znać numer do solidnej pomocy drogowej. https://zakrzewski-holowanie.pl/ to strona firmy, która oferuje holowanie i pomoc drogową o każdej porze dnia i nocy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli chodzi o mechanika to na pewno bardzo dobrym wyborem będzie mobilny mechanik . Według mnie to jest naprawdę rewelacyjna oferta.

    OdpowiedzUsuń